T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / KONAK - Konak Alsancak Nevvar-Salih İşgören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Duyurular

Şbt

Ock

Eyl

Haz

Haz

Tem

Ekm

Ekm

ALSANCAK NEVVAR SALİH İŞGÖREN  MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ, VİZYON VE MİSYON BİLDİRİMİ

 

VİZYON, MİSYON VE TEMEL DEĞERLER BİLDİRİMİ

DOKÜMAN KODU: 04
YÜRÜRLÜK TAR. : 01.01.2018
REVİZYON. NO: 01

REVİZYON. TAR: 01.04.2019

 

HAZIRLAYAN

Dilek GEÇGEL KAYA

Kalite Birim Sorumlusu

 

ONAYLAYAN

Ömer Edip OCAKOĞLU

Okul Müdürü



 

 

Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.

MİSYONUMUZ

Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, insan haklarına saygılı, ulusal ve evrensel değerleri benimsemiş, toplumsal sorunlara duyarlı ve çözüm üretebilen, uluslararası işgücü ölçütlerine uygun, yüksek öğrenimi hedefleyen, yüksek moral ve özgüvene sahip bireyler yetiştirerek, topluma ve işgücü piyasasına katkı sağlamak.

VİZYONUMUZ

Uluslararası niteliklerde mesleki eğitim veren kurumların üzerinde ekol bir eğitim kurumu olmak.

TEMEL DEĞERLERİMİZ

·         Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlılık,

·         Cumhuriyete ve Demokratik Değerlere bağlılık,

·         İnsan haklarına saygılı olmak,

·         Ulusal ve evrensel değerleri benimsemek,

·         Planlı ve sürekli gelişim, gerektiğinde değişim,

·         Yaşam boyu öğrenim anlayışını benimsemek,

·         Toplumsal sorunlara duyarlı olmak ve çözüm üretmek,

·         Sevgi, Saygı, Dayanışma, Sorumluluk, Disiplin anlayışı içerisinde çalışmak,

·         Takım ruhuna ve aitlik duygusuna sahip olmak,

·         Mesleki alanda uluslararası ölçütlere uygun yeterliliklere sahip olmak,

·         Üretken ve girişimci ruha sahip olmak,

·         Yüksek iletişim becerisine ulaşmak,

·         Teknolojiyi etkin ve verimli kullanmak,

·         Çevreyi, doğal ve kültürel varlıkları korumak,

·         Bireysel farklılıkları dikkate almak,

·         Çağın gerektirdiği teknoloji ve donanımı sağlamak.

 

 

                       

 

Tem

May

ALSANCAK NEVVAR SALİH İŞGÖREN  MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ, ŞİKAYET VE İTİRAZ DEĞERLENDİRME PROSEDÜRÜ

 

ŞİKÂYET VE İTİRAZ DEĞERLENDİRME
PROSEDÜRÜ

DOKÜMAN KODU: 03
YÜRÜRLÜK TAR. : 01.01.2018
REVİZYON. NO: 01

REVİZYON. TAR: 01.04.2019

 

HAZIRLAYAN

Dilek GEÇGEL KAYA

Kalite Birim Sorumlusu

 

ONAYLAYAN

Ömer Edip OCAKOĞLU

Okul Müdürü


1.AMAÇ


Bu prosedür, Alsancak Nevvar Salih İşgören Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi faaliyetlerine yönelik özel ve tüzel kişilerin yapmış olduğu itiraz ve şikayetlerin değerlendirilmesi, yapılacak işlemlere karar verilmesi, ilgili taraflara sonuçların bildirilmesine yönelik yetki, yöntem ve sorumluluğa ilişkin sistemin tanımlanmasını amaçlar.


2. KAPSAM


Bu prosedür, her türlü itiraz ve şikayetlerle ilgili işlemleri kapsar.

 

3. TANIMLAR


İtiraz: Alsancak Nevvar Salih İşgören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'in, faaliyetleri ile ilgili olarak gerçekleştirmiş olduğu hizmetlerine yönelik, almış olduğu kararların tamamen yada kısmen kabul edilmemesine ilişkin, hizmet alan özel ve/veya tüzel kişilerin yaptığı başvurulardır.


Şikayet: Alsancak Nevvar Salih İşgören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, faaliyetlerine yönelik olarak gerçekleştirmiş olduğu hizmetleri ile ilgili almış olduğu kararların, hizmetlerin ve politikaların hizmet alan taraflar dışında kalan 3. taraf niteliğindeki özel ve/veya tüzel kişilerin yaptığı başvurulardır.


4. SORUMLULUKLAR

 

Alsancak Nevvar Salih İşgören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi idaresi;


- Alsancak Nevvar Salih İşgören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi faaliyetlerine ilişkin          yapılan itiraz ve şikayetlerin alınmasından,

-İtirazların süreç ve mevzuat açısından incelenerek işleme konulmasından,
-Şikayetlerin süreç ve mevzuat açısından incelenerek işleme konulmasından,
-İşleme konulan itiraz ve şikayetlerin koordinasyonundan,
-İşleme konulan itiraz ve şikayetlere ilişkin yapılacak iş ve işlemlerle ilgili nihai kararın verilmesinden sorumludur.

 

 

 

 

 


5. UYGULAMALAR



İtiraz ve Şikâyet Başvurusu


Okul faaliyetlerine ilişkin itiraz ve/veya şikâyette bulunmak isteyen kişiler, bir dilekçe ile yazılı olarak okul müdürlüğüne başvurabilir. Yazılı başvurular okul müdürü tarafından DYS ortamında kayıt altına aldırılır ve ilgili birime havale edilir. Dilekçe dışındaki, telefonla veya şahsen sözlü olarak yapılan şikâyetler okul müdürlüğü tarafından incelenir gerektiğinde şikâyet işleme alınmak üzere yazılı olarak talep edilir.

 

 

Sınavlara İtiraz

 Ortaöğretim kurumları yönetmeliği; Madde 49,   ( 4 ) Öğrenci velisi proje, performans çalışmaları ve sınav sonuçlarına, sonuçların ilanını takip eden 5 işgünü içerisinde yazılı olarak okul yönetimine itirazda bulunabilir. Yapılan itiraz doğrultusunda; okul yönetimince ders öğretmeni/öğretmenleri dışında ilgili branştan en az iki öğretmenden oluşturulan komisyon, okulda yeterli öğretmen bulunmaması durumunda ise il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce oluşturulan komisyon tarafından 5 gün içerisinde incelenip değerlendirilerek öğrencinin nihai puanı belirlenir ve veliye bildirilir. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında 46 ncı madde kapsamında komisyon tarafından yapılan beceri sınavlarına yönelik itiraz yalnız iş dosyasının değerlendirmesi için yapılır.


İtiraz ve Şikâyetlerin İşleme Alınması ve Sonuçlandırılması

 

Okul Müdürlüğüne yapılan itiraz veya şikâyetler, kayıt altına alındıktan sonra konuyla ilgili birime havale edilir ve inceleme değerlendirme süreci başlar.

 

İlgili Birime gelen itiraz veya şikâyet dilekçeleri süreç ve mevzuat açısından incelenerek Okul Hizmet Standartlarında belirtiler süreler dikkate alınarak sonuçlandırılır ve Okul Müdürlüğüne sunulur.

 

Okul Müdürlüğü Okul Hizmet Standartlarında belirtilen süreler içinde şikâyet ya da itiraz sahibini DYS ortamında kayıt altına alınmış resmi yazıyla imza karşılığında bilgilendirir ve gereğini yapar.

Şbt

2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı, 2. Dönem Destekleme ve Yetiştirme Kurs Programı aşağıdaki gibi uygulanacaktır. Öğrenci ve velilerimizin bilgisine sunarız.